Tuesday, December 20, 2011

SUDAH MULA DAAAA....

assalamualaikum....^_^
hye....
ape yang dh bermula tu...
jeng3...
nak tau ke...
hehehe....
yang dh mula nya...sebenarnya...
kelas untuk sem ni...
ehehehhe...
tp knpe tak ada semangat ek nak belaja...
huhuhu...
nk cuti....tak nak pegi rumah sewa...
huhuhuhu...

Monday, December 19, 2011

BERMULA SEMESTER BARU

wahhhh...kejap je rasa....
pejam celik pejam celik...
dah nak habis diploma...*baru abes diploma...da nak kecoh..
apa2 pun...nak abis diploma ni memang m'gembirakan aty ku...
nak taw sebab ape....
sbb aku nak lupakan sume ape yang pernah terjadi....
seingat aku sejak dari semester 1...
sampai la semester 5 aku diasak dengan pelbagai dugaan...
huhuhuhuhu...
untuk semester 6 ni aku harap sangat tak adalah 
dugaan yang boleh buat aku rase down lagi..
huhuhuhu...
xlarat den nak tanggung...

ermmm...
apa2 pun kalau tak ada aral melintang...
insyaAllah awal bulan Mei 2012...
tamat lah pengajian diploma aku...
esok aku bakal menjejak kan diri ke Politeknik Kota Bharu...
sebagai pelajar semester akhir...
waahhhh....bangga rasa...
heeeeee....

selamat belajar kepada semua kawan-kawan...
study hard for the last sem....


FUHHH......AKHIRNYA...

assalamualaikum...
hye...lama dah tak update blog ni..
huhuhu...
nak wat cam mana....
keadaan tak mengizinkan..
apa2 pun akhir nya selesai sudah sesi nak edit blog ni...
dah touch up sana sini...
so jadi la ini blog saya yang baru...
siap dengan header...
*baru belajar buat header..
hihihihi

jadi ini saja lah untuk hari ini,...
bubye...
my new header...~~

assalamualaikum...

saya nak join bloglist 2 ila suhaila


mohlah join bloglist 2 ila suhaila, my bestie...

let's go...!!!

xxxxxx



Saturday, October 29, 2011

nothing said...

ujian satu nikmat dr Allah s.w.t....

image : fb

indah nya ISLAM..


jgn mudah t'pdya dgn kta2 manis,....





Thursday, October 27, 2011

UNIC dtg ke POLITEKNIK KOTA BHARU


sumber gmbr : xpress music

alhamdulillah...mcm x sgka jer...boleh tgk kumpulan nasyid UNIC LIVE dpn mata....
dh lme impikn dpt jmpe kmpulan nasyid ni...
akhir nyer....tanggal 26 Oktober 2011...
KUMPULAN NASYID UNIC menjejakkan kaki ke POLITEKNIK KOTA BHARU...
walaubagaimanapun...hanya 2 org ahli jer yg dtg...
abg Fakhrul x dpt dtg sbb ada shooting utk GPS IMAN...
TP X PE...sbb dgn khdiran abg bazli dan abg fadzli pun da m'hburkn hati...
agk nya kalau abg fakhrul ada sama mesti lg bes kan...
huhuhuu....insyaAllah...klu ader rzki kiter jmpe ag yer abg2 UNIC...


sesi autograf kumpulan UNIC
manis jer abg bazli senyum...abg fadzli plak khusyuk jer
dk sign autograf...


sme2 khusyuk....

TERIMA KASIH SBB SUDI MENJEJAKKAN KAKI KE
POLITEKNIK KOTA BHARU...

p/s : lain kali dtg lg......^_^




Thursday, September 29, 2011

puteri ku sayang....


puteri....
jangan kau b'sedih lagi...
jangan kau tangisi kehilangan yang seketika ini,
kerana kehilangan ini ujian buatmu,
kekosongan ini hakikatnya punya hikmah nya t'sndiri,

puteri,
tabahkanlah hatimu
kuatkanlah jiwamu
biarpun kau disakiti,
biarpun kau dilukai

namun ingat wahai PUTERI KU SAYANG
inilah pentas kehidupan,
mungkin tatkala puteri sedih
puteri akan mengingati PENCIPTA

mungkin dahulu...
puteri selalu leka
puteri alpa dgn mainan duniawi,
puteri tidak ingat nk b'gantung pada Ilahi

maka puteri,
hentikanlah kedukaan ini,
kesatlah mutiara suci yang bertubir di pinggir matamu
usahlah puteri kenangkan peristiwa yang telah berlalu,

basahilah lidah mu dengan alunan Zikrullah,
pasakkan minda mu dengan ilmu Rabbani,
sinarilah hati mu dengan nur taqwa Ilahi

insyaAllah duhai puteri...
mutiara-mutiara muslimah mithali
pasti akan kembali
kembalilah duhai PUTERI KU SAYANG......


Saturday, September 17, 2011

kenapa rasa cmni...?????

orait....nk cte pe ek....
ntah la...ak pom x taw...
tp ak rse mcm2 dlm aty ak...
ak sndiri pom x taw knpe...
huhuhuhu.....

tiap2 aie msti rse sebak....
bru2 ni je (sblum2 ni mne prnh...hihihi...)
something happen 2 my heart kot....
huhuhuhu...

actually, mmg ade pom...
ak pom x taw sjk ble something happen 2 my heart ni b'mula...
huhuhuhu....
kte aty ak....i'm going to meet him now...
hahahahha....tp ak pom ad ego kot...
hahahhaa....ego mmg tggi ar...(mcm ego 2 bwk msuk syurga je)....kte zaleha halim.....
hihihih....

bkn sngaja nk ego, tp sbb pngalamn.....
huhuhuhuhu.....sbnrnye pe yg t'jd kt aty ak ni...
ak sndiri pom x taw....
tp klu ak t'pndg si dia msti jantung ak b'dbr2....
cehwah...ayat x leh bla....tp mmg btol pom...
hakikat....huhuhuhu....

tp ak x leh m'hrp pd dye....
sbb x mgkin dye akn pndg perempuan mcm ak....
because i'm stupid sbb dk pndg dye jer...huhuhu....
huhuhuhuhu....ak sdr spe ak....(ceh wat ayat touching plak...)
sdeyh sgt.....tp ak juz pndm je sume 2....
kot2 ak gtaw karang x psl2 koya plak dye 2...
hehehhe....

syer x ske wat org prasan....=P
so, baek diam jer....n luah kn sume pd Maha pencipta...
krn DIA maha mndgr sume isi hati hambaNya.....
huhuhuhu....jd ak serahkn sgla nya pd Dia....
hihihihi.....

ak hnya m'dgr je nsht drpd kwn2...
dgr jer...tp x prnh nk ikut...sbb 2 jd cmni...
huhuhuhu...sbb 2 asyik kne mrh ngn ila....
hahahha....pdn muka ak....

k la...2 jer ak nk luah....
sk rse nk luah sume tp x leh sbb hal peribadi,...
tp ak x taw nk luah kt ne ag dh...huhuhhu...
sbr jer la....
k la...arigatou.....bubye....

Friday, July 08, 2011

Thursday, July 07, 2011

pening2....

adush...ak ni bkn pndai sgt nk gne blog ni.,...huhuhu....
jeles lak ak tgk blog owg laen...lwa je...
huhuhu...
ak pom x taw nk wat cne da ni...huhuhu...
x pe la...
prs rpe x pnting...yg pnting isi kandungan nye...
hihiihi...sme la klu cri psgn...
rpe x pnting...
yg pnting isi hati n budi bhase dlm diri 2..heehe...
tp ak ckup t'trik tgk blog kwn ak ni....
nme nye ila ....
mmg mnarik sgt blog dye...
pi la jguk ye skli skale...
hihihihi....


....BERSIH 5.0....

assalamualaikum,....

hihihi...msti rmai yg t'pk...ni msti nk ckp psl politik kn...
ops...x de mkne nye nk ckp psl politik kt sni...hihihi

klu nk taw...BERSIH 5.0 ni bkn b'kaitn dgn politik taw...
tp BERSIH 5.0 ni b'kaitn ngn HATI kte....

hihihi...nk taw x psl pe...
sbnr nye...BERSIH 5.0 ni cre2 nk menghapuskan KOTORAN DLM HATI KTE...
sng kte PENAWAR HATI...

1) bersahabat lah dgn org2 yg soleh...
 - kerana seseorang i2 dinilai dgn siapa dye b'shbat.


2) sntiasa membaca Al-Quran dgn khusyuk dan m'insafi..
3) mmlihara perut dr mknan yg haram
4) mlakukan solat malam / solat sunat.
5) slalu berzikir dan b'doa kpd Allah S.W.T.


insyaAllah...hati kte akan kmbli putih bersih....
sume ilmu ni ak dpt smsa mjlis ilmu b'sma seorang ustaz....
klu nk taw byk lg psl hal2 agam...bleh la tgk2 kt blog Ustaz Ali Irfan b Jamaluddin..
byk ilmu yg dpt di kongsi...

SELAMAT BERAMAL ~~~





NABI MUHAMMAD S.A.W. BERKATA :
"DI DALAM TUBUH INI TERDAPAT SEGUMPAL DAGING. APABILA IA BAIK, BAIKLAH SELURUH TUBUH KITA. APABILA IA ROSAK, ROSAK LAH JUGA TUBUH. KETAHUILAH DAGING ITU ADALAH HATI..."


hadis riwayat Bukhari dan Muslim





...selamat datang....

assalamualaikum....


huhuhu....da agk lme ak x update blog ni...sbln kot..huhu..
al maklumla.,..broadband wat prngai...

pe2 pom..aie ni ak da kmbli...tp x taw utk brape lme...
sbb ak pom da nk start blaja blk da...

kjp je rse nye cuti ni...pjm clik pjm clik...da abes cuti...
aie ahad ni da start kls...huhuhu....

mls nye la...tp x pe...sem bru dgn smngat yg bru...
arap2 ak dpt abes kn sem ni dgn sebaik nye...
wlupun bnyk dgaan yg dtg sblom mle ni...
arap2 x de la bnde laen plak yg dtg lps ni...huhuhu....
insyaAllah...hihihi...

k la...
len kli plak post laen...

Thursday, May 19, 2011

SAHABAT SEJATI

.. SIFAT SAHABAT SEJATI ...



1.. Jika engkau berbuat bakti kepadanya
dia akan melindungimu

2.. Jika engkau rapatkan persahabatan dengannya
dia akan membalas baik persahabatanmu itu

3.. Jika engkau perlukan pertolongan kewangan daripadanya
dia akan berusaha membantumu

4.. Jika engkau menghulur kebaikan kebadanya
dia akan menerima dengan baik darimu

5.. Jika dia mendapat kebaikan darimu
dia akan menghargai dan menyebut kebaikanmu

6.. Jika engkau perlukan bantuan darinya
dia akan mengusahakan untukmu

7.. Jika dia melihat sesuatu yang tak baik daripadamu
dia akan menutup dari orang tahu

8.. Jika engkau berdiam diri (malu untuk meminta)
dia akan menanyakan kesusahanmu

9.. Jika datang sesuatu bencana menimpa dirimu
dia akan meringankan untuk menghilangkan kesusahan itu

10.. Jika engkau berkata kepadanya
dia akan membenarkannya

11.. Jika engkau merancang sesuatu
dia akan membantumu

12.. Jika kamu berdua berselisih faham
nescaya dia lebih senang mengalah untuk menjaga persahabatan

Monday, May 16, 2011

.....keistimewaan wanita......



Perempuan yang suci
Adalah perempuan yang dijaga oleh Allah
Tidak sedikit pun Allah membenarkan
Mana-mana lelaki ajnabi yang fasik menyentuh dirinya
Walaupun hatinya…
Kerana Allah teramat mencintainya…

Tetapi andai kita bergelumang
Dengan cinta lelaki yang palsu imannya

"di mana Allah utk m'jga kita???"

Allah seakan melepaskan kita
Kepada seorang manusia
Yang lebih banyak mengecewakan kita

Jika Allah datangkan kesedaran dalam diri
Supaya meninggalkan cinta seorang lelaki yang munafik
Itu bermakna Allah mahu mengambil kita kembali
Untuk dijaga-Nya, dilindungi…


"mengapa masih ragu-ragu???"

Kekuatan usah ditunggu tapi harus dicari
Hargailah di atas kesempatan yang Allah beri…

“Sebesar-besar dosa adalah dosa yang dilakukan ketika kita rasa berdosa melakukannya.” Imam Ghazali

Ukhtiku,
Aku bangga melihatmu derita dalam perjuangan…
Dari melihatmu gembira dalam kelalaian…

Ukthiku,
Aku bangga mendengar tangisanmu kerana pengorbanan…
Dari melihat tawamu dalam pengkhianatan…
Aku bangga andai dikau mati di medan kebenaran…
Dari hidup dalam kesesatan

Kerana jangan lupa ukhtiku…

Muliamu bukan pada pangkat, harta dan rupa
Tapi kerana Islam, Iman dan Ihsan…


wanita itu sgt mulia di sisi Allah....

Sunday, May 15, 2011

....Sekadar nasihat kepada kaum hawa....

"indah nya ciptaan Tuhan"
 > untuk membentuk bibir yang menawan, ucapkan kata-kata kebaikan.
 > Untuk mendapatkan mata yang indah, carilah kebaikan pada setiap orang yang anda  jumpai.
 > Untuk mendapatkan bentuk badan yang langsing, berbagilah makanan dengan mereka yang kelaparan.
 > Untuk mendapatkan rambut yang indah, mintalah seorang anak kecil untuk menyisirnya dengan jemarinya setiap hari.
 > Untuk mendapatkan sikap tubuh yang indah, berjalanlah dengan segala ilmu pengetahuan, dan anda tidak akan pernah berjalan sendirian. Manusia, jauh melebihi segala ciptaan lain, perlu senantiasa berubah, diperbaharui, dibentuk kembali, dan diampuni.
 > Jadi, jangan pernah kecilkan seseorang dari hati anda apabila anda sudah melakukan semuanya itu, ingatlah senantiasa, jika suatu ketika anda memerlukan pertolongan, akan senantiasa ada tangan terulur.
 > Dan dengan bertambahnya usia anda, anda akan semakin mensyukuri telah diberi dua tangan, satu untuk menolong diri anda sendiri, dan satu lagi untuk menolong orang lain.
 > Kecantikan wanita bukan terletak pada pakaian yang dikenakannya, bukan pada bentuk tubuhnya, atau cara dia menyisir rambutnya.
 > Kecantikan wanita terdapat pada matanya, cara dia memandang dunia. Kerana di matanyalah terletak gerbang menuju ke setiap hati manusia, di mana cinta dapat berkembang
 > Kecantikan wanita, bukan pada kehalusan wajahnya, tetapi kecantikan yang murni, terpancar pada jiwanya, yang dengan penuh kasih memberikan perhatian dan cinta yang dia berikan dan kecantikan itu akan tumbuh sepanjang waktu
.....renung kan....

    Saturday, April 23, 2011

    Rindu Rasulullah......


    Pernah suatu ketika sedang Rasulullah saw berkumpul di dalam satu majlis bersama para sahabat, tiba-tiba bergenang airmata baginda Rasulullah saw.


    Para sahabat gelisah melihat sesuatu yang tidak mereka senangi di wajah Rasulullah saw.  Lalu Saidina Abu Bakar ra menghampiri baginda yang bertanya, apakah yang menyebabkan baginda menitiskan airmata.?

    Lalu baginda menjawab bahawa baginda terlalu merindui ikhwannya.

    Saidina Abu Bakar bertanya, 'Bukankah kami ini (para sahabat) ikhwanmu?'

    Baginda Rasulullah saw menjawab 'Tidak, Abu Bakar, kamu semua adalah sahabat2ku'

    Lalu baginda Rasulullah saw menyambung lagi..

     
    'Ikhwanku adalah mereka yang belum pernah melihatku tetapi mereka beriman denganku dan mereka mencintai aku melebihi anak dan orang tua mereka.'

    'Berbahagialah orang yang dapat berjumpa dan beriman dengan aku.  Dan berbahagialah tujuh kali ganda orang-orang yang beriman dengan aku tapi tidak pernah berjumpa dengan aku'



    'Aku sangat rindu untuk bertemu mereka'.. 



    Subhanallah...Kami merinduimu ya Rasulullah...........

    Wednesday, April 20, 2011

    nilai tudung seorang wanita.....




    "nilai tudung seorang wanita"




    Bila wanita menjaga auratnya dari pandangan lelaki bukan muhram, bukan sahaja dia menjaga maruah dirinya, malah maruah wanita mukmin keseluruhannya. Harga diri wanita terlalu mahal. Ini kerana syariat telah menetapkan supaya wanita berpakaian longgar dengan warna yang tidak menarik serta menutup seluruh badannya dari kepala hingga ke kaki.
    Kalau dibuat perbandingan dari segi harta dunia seperti intan dan berlian, ianya dibungkus dengan rapi dan disimpan pula di dalam peti besi yang berkunci. Begitu juga diumpamakan dengan wanita, Kerana wanita yang bermaruah tidak akan mempamerkan tubuh badan di khalayak umum. Mereka masih boleh tampil di hadapan masyarakat bersesuaian dengan garisan syarak. Wanita tidak sepatutnya mengorbankan maruah dan dirinya semata-mata untuk mengejar pangkat, darjat, nama, harta dan kemewahan dunia.
    Menyentuh berkenaan pakaian wanita, alhamdulillah sekarang telah ramai wanita yang menjaga auratnya, sekurang-kurangnya dengan memakai tudung. Dapat kita saksikan di sana sini wanita mula memakai tudung. Pemakaian tudung penutup aurat sudah melanda dari peringkat bawahan hingga kepada peringkat atasan. Samada dari golongan pelajar-pelajar sekolah hinggalah kepada pekerja-pekerja pejabat-pejabat.

    Walaupun pelbagai gaya tudung diperaga dan dipakai, namun pemakaiannya masih tidak lengkap dan sempurna. Masih lagi menampakkan batang leher, dada dan sebagainya. Ada yang memakai tudung, tetapi pada masa yang sama memakai kain belah bawah atau berseluar ketat dan sebagainya.
    Pelbagai warna dan pelbagai fesyen tudung turut direka untuk wanita-wanita Islam kini. Ada rekaan tudung yang dipakai dengan songkok di dalamnya, dihias pula dengan kerongsang (broach) yang menarik. Labuci warna-warni dijahit pula di atasnya. Dan berbagai-bagai gaya lagi yang dipaparkan dalam majalah dan suratkhabar fesyen untuk tudung.
    Rekaan itu kesemuanya bukan bertujuan untuk mengelakkan fitnah, sebaliknya menambahkan fitnah ke atas wanita. Walhal sepatutnya pakaian bagi seorang wanita mukmin itu adalah bukan sahaja menutup auratnya, malah sekaligus menutup maruahnya sebagai seorang wanita. Iaitu pakaian dan tudung yang tidak menampakkan bentuk tubuh badan wanita, dan tidak berhias-hias yang mana akan menjadikan daya tarikan kepada lelaki bukan muhramnya.
    Sekaligus pakaian boleh melindungi wanita dari menjadi bahan gangguan lelaki yang tidak bertanggungjawab. Bilamana wanita bertudung tetapi masih berhias-hias, maka terjadilah pakaian wanita Islam sekarang walaupun bertudung, tetapi semakin membesarkan riak dan bangga dalam diri. Sombong makin bertambah. Jalan mendabik dada. Terasa tudung kitalah yang paling cantik, up-to-date, sofistikated, bergaya, ada kelas dan sebagainya. Bertudung, tapi masih ingin bergaya.

    Kesimpulannya, tudung yang kita pakai tidak membuahkan rasa kehambaan. Kita tidak merasakan diri ini hina, banyak berdosa dengan Tuhan mahupun dengan manusia. Kita tidak terasa bahawa menegakkan syariat dengan bertudung ini hanya satu amalan yang kecil yang mampu kita laksanakan. Kenapa hati mesti berbunga dan berbangga bila boleh memakai tudung?
    Ada orang bertudung tetapi lalai atau tidak bersembahyang. Ada orang yang bertudung tapi masih lagi berkepit dan keluar dengan teman lelaki . Ada orang bertudung yang masih terlibat dengan pergaulan bebas. Ada orang bertudung yang masih menyentuh tangan-tangan lelaki yang bukan muhramnya. Dan bermacam-macam lagi maksiat yang dibuat oleh orang-orang bertudung termasuk kes-kes besar seperti zina, khalwat dan sebagainya.
    Jadi, nilai tudung sudah dicemari oleh orang-orang yang sebegini. Orang Islam lain yang ingin ikut jejak orang-orang bertudung pun tersekat melihat sikap orang-orang yang mencemari hukum Islam. Mereka rasakan bertudung atau menutup aurat sama sahaja dengan tidak bertudung. Lebih baik tidak bertudung. Mereka rasa lebih bebas lagi. Orang-orang bukan Islam pula tawar hati untuk masuk Islam kerana sikap umat Islam yang tidak menjaga kemuliaan hukum-hakam Islam.
    Walaupun bertudung, perangai mereka sama sahaja dengan orang-orang bukan Islam. Mereka tidak nampak perbezaan agama Islam dengan agama mereka. Lihatlah betapa besarnya peranan tudung untuk dakwah orang lain. Selama ini kita tidak sedar diri kitalah agen bagi Islam. Kita sebenarnya pendakwah Islam. Dakwah kita bukan seperti pendakwah lain tapi hanya melalui pakaian.
    Kalau kita menutup aurat, tetapi tidak terus memperbaiki diri zahir dan batin dari masa ke semasa, kitalah punca gagalnya mesej Islam untuk disampaikan. Jangan lihat orang lain. Islam itu bermula dari diri kita sendiri. Ini tidak bermakna kalau akhlak belum boleh jadi baik tidak boleh pakai tudung. Aurat, wajib ditutup tapi dalam masa yang sama, perbaikilah kesilapan diri dari masa ke semasa. Tudung di luar tudung di dalam (hati).
    Buang perangai suka mengumpat, berdengki, berbangga, ego, riak dan lain-lain penyakit hati. Walau apapun, kewajipan bertudung tidak terlepas dari tanggungjawab setiap wanita Muslim. Samada baik atau tidak akhlak mereka, itu adalah antara mereka dengan Allah. Amat tidak wajar jika kita mengatakan si polanah itu walaupun bertudung, namun tetap berbuat kemungkaran.
    Berbuat kemungkaran adalah satu dosa, manakala tidak menutup aurat dengan menutup aurat adalah satu dosa lain. Kalau sudah mula menutup aurat, elak-elaklah diri dari suka bertengkar. Hiasi diri dengan sifat tolak ansur. Sentiasa bermanis muka. Elakkan pergaulan bebas lelaki perempuan. Jangan lagi berjalan ke hulu ke hilir dengan teman lelaki.
    Serahkan pada Allah tentang jodoh. Memang Allah sudah tetapkan jodoh masing-masing. Yakinlah pada ketentuan qada' dan qadar dari Allah. Apabila sudah menutup aurat, cuba kita tingkatkan amalan lain. Cuba jangan tinggal sembahyang lagi terutama dalam waktu bekerja. Cuba didik diri menjadi orang yang lemah-lembut. Buang sifat kasar dan sifat suka bercakap dengan suara meninggi. Buang sikap suka mengumpat, suka mengeji dan mengata hal orang lain. jaga tertib sebagai seorang wanita.
    Jaga diri dan maruah sebagai wanita Islam. Barulah nampak Islam itu indah dan cantik kerana indah dan cantiknya akhlak yang menghiasi peribadi wanita muslimah. Barulah orang terpikat untuk mengamalkan Islam. Dengan ini, orang bukan Islam akan mula hormat dan mengakui "Islam is really beautiful." Semuanya bila individu Islam itu sudah cantik peribadinya.


    "jadilah seorang muslimah yang solehah"

    5 perkara yang kita mahu & kita perlu usaha utk dpt knnya,....=)

    1: Wajah yang cantik – solat subuh

    2: Duit yang banyak – solat zohor

    3: Kesihatan yang baik – solat asar

    4: Anak2 yg cerdik dan berjaya macam kita – solat maghrib

    5: Tidur yang nyenyak tanpa ganguan – solat isyak


    Senang jer untuk mendapatkannya hanya 15 minit setiap hari .

     Kata Nabi Muhammad S.A.W; siapa yang tinggalkan solat subuh tiadalah padanya nur di wajahnya dan siapa yang tinggalkan solat zohor tiadalah padanya rezki yang berkat dan barang siapa yang tinggalkan solat asar tiadalah padanya kekuatan badan dan siapa yang tinggalkan solat maghrib tiadalah padanya anak2 yg bermanfaat dan barangsiapa yang tinggalkan solat isyak tiadalah padanya tidur yang nyenyak . ( Sampaikanlah daripada nabi saw itu walaupun satu ayat )

    ' Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya. ' Surah Al-Baqarah ayat 286




    "jadilah seorang muslimah yang solehah"

    Sunday, March 06, 2011

    ...life is a fairytale....

    bes nye la klu idop ni mcm fairytale dlm buku cter knk2...
    huhuhu....
    sume nye hepy ending...
    tp sume 2 angan2 je kot...hahaha...
    x mgkin idop realiti ni sme ngn cter dongeng....
    hihihi...klu sme....mmg dh lme dh...
    huhuu....

    ak ske dgr stu ayt ni....yg ade la someone bg kt ak...
    nk dgr x ayt nye...
    ayt nye b'bnyi cmni....
    "lg pon hdup kite ni pnjng lg...x perlu untuk kte terjebak dlm percintaan dlm usia yg begitu mde ni..dlm islam..cinta antara laki permpuan hanyal melalui perkahwinan...dn sme yg selain dri itu adleh syaitan dan hawa nafsu"


    ayt 2 mmg btol2 dh bg ksdrn kt aku...
    so, mulai dr skrg...cinta aku hnya utk pncipta...ALLAH S.W.T....
    insyaAllah....


    org kte klu kte jwb insyaAllah 2....
    wjb buat....hehehe....
    tp..mmg btol2 nk wat pom...
    huhuhu....
    aminnnnn~~~~


    smoga kuat la aty ni mnmpuh dgaan yg mndtg...hihihi....





    Glitter-Words.net    Glitter-Words.netGlitter-Words.netGlitter-Words.netGlitter-Words.net    Glitter-Words.netGlitter-Words.netGlitter-Words.netGlitter-Words.netGlitter-Words.net


    HOPEFULLY...I WILL BE A MUSLIMAH SOLEHAH...
    AMINNNN~~~~

    Sunday, February 27, 2011

    ...kenangan la plak 3.....(episod akhir)

    Glitter Sphere - MySpace Glitter Graphics

    nk smbung la skt cter 2...hehehe...
    smntara tggu keje x de ag....huhuhuhu......

    k la....nk smbg smpai mne aie 2 ek...
    ermmm...smpai abis spm kn....
    lps abis pper last spm (paper fizik)...ayie call ina...
    hehehe...tyme 2 mmg hepi sgt2...
    hhuhuhu...ayie ade ajk ina g umah dye sblom blik....
    ye la dh nk blik wat slme2 nye la ktekn....hahahaa....
    tp x seindh impian la kte kn...
    hahaha....

    Glitter Sphere - MySpace Glitter Graphics



    x smpt pom nk poi ha...hahahaa....x de jdoh la ktekn...
    ermmm...yg sdeyh nye....sbnr nye mk cik ina kte nk amik tyme bdk akaun exam...mkne nye lbh krg 2,3 aie kmudian la...
    tp, tup3...tyme tgh wat p'siapan dinner 2...mk ck ina call....
    dye kte nk mai amik esok gk....
    waaaaaaaaa....mmg sdeyh la...http://www.emocutez.com

    bkn pe....sdeyh nye sbb kne b'psh ngn ayie...huhuhu...
    sdeyh de....smpai nangis2 ha kt blk grkn....
    ermm....tp nk wat cne...dh x leh nk wat pe2 pom...
    dinner pom rse cm mls pegi dh ha....

    keesokan aie nye....
    pg2 lg ayie da nk blk....erm...tp nseb baek smpat ag ina jmpe dye...
    bkn jmpe pom sbnr nye....hehehe...juz maen2 mata....
    dr mata trn ke aty....hahaha....bpk lwak nye...
    cnta bdk2....
    http://www.emocutez.com

    Glitter Sphere - MySpace Glitter Graphics



    ermmmm...tp x pe ag tyme 2....mse ayie dh blah...tbe2 je fon ina bnyi...
    hehehehe...cbe teka spe call...hahaha
    spe lg klu bkn ayie.....
    hehehe....hepi la aty ina ni....
    hhahahaha......mmg t'baek pnye....
    ermmm...tp ye la....pns bkn b'pnjgn pom...
    tp x hjn ag pom tyme ni....hahaha...

    nseb baek x lost contact....ina ni mmg dh rsau dh ha...
    tkut t'lost contact....huhuhu....

    smpai si2 je la cter ni....sbb smbngan dye yg smpai ina g plkn...hehehe...
    2 je cter nye...x mau cter byk2 sbb tkut ad yg mnangis...
    kuang3....
    http://www.emocutez.com


    Glitter Sphere - MySpace Glitter Graphics